DIY: Faux Dori

Mis on Faux Dori? Järgi tehtud Midori :). Ja mis on Midori? Midori on Jaapani firma "Midori Traveler’s Notebook & Company” poolt valmistatud nahast kaantega märkmik, täpsemalt Midori Travelers Notebook. Komistasin selle otsa youtube's kolades. Kes mind vähegi tunneb, teab et mulle meeldivad hullupööra igasugused märkmikud. Ja kui ma seda nägin, kohe tahtsin endale samasugust. Vaata SIIT järele.

Mis selle märkmiku eriliseks teeb, on see, et see töötab väga lihtsal põhimõttel: nahkkaante ja kummipaelte abil. Justnimelt, märkmiku või suisa mitut märkmiku hoiavad koos vaid nahast ümbris ning kummipael. Lisaks saab märkmikule osta juurde erinevaid vidinaid nagu visiitkaardihoidja, lisatasku, lisamärkmikuid jne. Midori ei tee ainult märkmike vaid ka muid kirjatarbeid. Kuuldavasti on tegemist VÄGA kvaliteetse ja kestva kaubaga. 

Oleksin ju võinud endale ühe selle iluduse tellida, eksole. Aga ma ei teinud, sest oli üks takistus - hind. Nimelt maksab see asjandus ca 50€!! Postikulust ma ei räägigi... Seega otsustasin endale ise ühe teha! Järgi tehtud Midorisid kutsutakse armsalt Faux Dorideks (hääldus umbes fodoori).

Kui rääkida mõõtudest, siis Midoril on need kummalised 11cm x 21cm. Proovi tead Eesti kontoritarvete poodidest selles mõõdus märkmikke leida. Mina igatahes ei leidnud. Ise ka ei viitsinud nullist märkmikku tegema hakata, seepärast on minu Faux Dori absoluutselt vale suurusega. 

Igaljuhul, selline ta välja kukkus. Arenguruumi veel on ja kindlasti kavatsen veel selliseid teha.

Nagu näha, on kaante vahel suisa 3 märkmikku



Kuna mul ei olnud piisavalt paksu nahatükki, siis kaaned veidike lainetavad. Taaskord olen otsinud kohta, kust saaks head nahka osta, aga pole seni leidnud. Pildi tegemise jaoks panin kolmandaks märkmikuks oma trennipäeviku (keskmine). Teised kaks ostsin Rahvaraamatust. 2 tk oli komplektis ja maksid ca 6€.


See tume joon on kummipael, mille abil märkmik kaante vahel püsib.


Märkmiku seljast tuleb omakorda välja üks kummipael, mille abil kogu kupatuse omakorda saab kokku "köita".


Kummipaela peale kulus mul kõigest 0,80€, naha sain ammu aega tagasi oma emalt ja nagu eelpool mainisin, märkmikud maksid ca 6€. Lisaks ostsin naaskli, millega nahasse auke teha, 0,90€. Naljakas, mäletan, et kui väike olin, siis oli vist küll igas majapidamises üks korralik naaskel, sest millega muidu vahvaid tammetõru loomi teha sai :).


Kui sul tekkis huvi Midorit järgi teha, siis vihjeks - youtube kubiseb erinevatest samm-sammult õpetustest, kuidas seda meisterdada.





Comments