Retsept: baklažaani forellifilee rullid

Ma ei tea kuidas teil on, aga kui ma kusagil mingit huvitavat retsepti näen ja tahan järgi proovida, siis üldiselt jätan toidu idee meelde ja teen oma kohandatut variandi sellest. Tulemus ei ole tavaliselt maailma parim, pigem selline "3 sort ei ole praak". AGA, seekord juhtus hoopis vastupidi. Mul vilksas interneti sügavustes ringi sobrades silme eest läbi baklažaani rullid. Mäletan, et kiirlugemise korras uurisin, et kuidas neid tehtud oli ja meelde jäi ainult: soolaga seisma,  natuke aega ahju ja keera midagi sinna sisse. Kõik, rohkem ei mäletanud. Kuna aga pühapäev oli minu kalapäev ehk Prismast lendas ostukorvi terve forell, siis kindlasti pidi natuke sellest ka baklažaani vahele lendama. Ja need kaks linnukest koos olid kui match made in heaven. Et kes oleks arvanud, et kala ja baklažaan lendavad... :)



Ma ei ole kade, jagan teile oma õnnestumist piltide ja retsepti näol. Et ma olen maailma halvim retseptide üles märkija (lisaks maailma halvimale kingituste pakkijale ja õnnesoovijale), siis täpseid numbrilisi ja ajalisi koguseid mul teile anda pole. Peate usaldama oma silma ja kõhutunnet. 


Vaja läheb:

1 baklažaan
lõhe- või forellifileed
riivitud mozarella juustu
tilli
sidrun
küüslaugusool
soola ja pipart
oliivi õli (valikuline)
hambaorke

No minul algas kogu rituaal muidugi forelli puhastamise ja fileerimisega. Ma pole proff, seega retsisin kala üpris toredasti ära. Sest pole hullu, ma ei kavatse kalast gourmet toitu teha ja maailmaklassile serveerida - kuigi olen kindel, et kui maitse on õige, siis vahet pole, kui hästi kala fileeritud on. Kõhus läheb nagunii kõik segamini!


Baklažaan lõika pikkupidi õhemateks viiludeks. Liiga õhukeseks ka ei tasu lõigata, sest muidu pudeneb pärast tükkideks, 1 cm on minu arust jällegi liiga paks. Jällegi usaldan teie enda kõhutunnet :). Baklažaani viilud puista üle küüslaugusoolaga ja lase seista mõned minutid, et aedvili saaks maitsestuda. Nüüd see ahjus küpsetamise osa. Taaskord valisin kuldse kesktee ehk 175-180 C. Ja küpsetasin... 10 minutit võibolla. Vähemalt nii kaua, et baklažaan muutuks pehmeks.
Forellifilee lõigud maitsesta sidrunimahla, soola ja tilliga oma maitsele vastavalt. Väga palju pole mõtet sidrunimahla lisada, sest mahl on happeline ja võib kala maitse enda alla matta. 

Kui baklažaanilõigud on jahutnud, aseta peale maitsestatud forellifileed - täpselt nii palju kui ise soovid, aga mitte päris külakuhilat, sest asi on vaja veel rulli keerata. Järgmiseks puista üle natukese mozarella juustuga ning maitseks raputa tiba pipart. Nüüd rulli baklazaan kokku ja kinnita hambaorgiga.

Aseta rullid küpsetusplaadile. Nüüd järgmise sammu võid vahele jätta, kui ei soovi  lisa rasva oma rullikestele. Mina pihustasin rullidele natuke oliiviõli peale, et peale raputatav mozarella juust kinni püsiks. Aga usun, et kui näpuotsaga üks pisike kogus juustu otse baklažaani peale suruda, ei kuku see ka kuhugi.


Last and least: küpseta rulle ahjus kuni juust on sulanud ja hakanud kuldpruuniks värvuma.

Ma ei oska öelda, kui kaua mul kulus selle toidu valmistamiseks, sest paralleelselt puhatasin kala ja tegelesin veel tuhande erineva asjaga. Kuna mu köök on väga väike ja töötasapinda vähe, pidin klapitama erinevaid kokkamise faase ja tõstma asju sinna-tänna ning tagasi. Ühte saan küll kindlalt väita: ükskõik kui palju või vähe aega nende rullide tegemine võtab, maitse on lihtsalt ülihea. Vähemalt minule... kui te kala armastate... ja baklažaani... ja tilli. 

That's it folks!


Comments